Skip to content
Zöld Szív

Zöld Szív

Ifjusági Természetvédő Mozgalom

Menu
  • Mi a Zöld Szív?
    • A Zöld Szív filozófiája
    • A Zöld Szív 10 pontja
    • Hogyan lehet zöldszives egy iskolásból? – Hétpróba
    • Hogyan lesz egy óvodásból zöldszives? – Hétpróba
  • Éves központi programtervek
    • A Zöld Szív 2019-2020. tanévi programja
    • A Zöld Szív 2018-2019. tanévi programja
    • A Zöld Szív 2017-18. tanévi programja
    • A Zöld Szív 2016-17. tanévi programja
    • A Zöld szív 2010-11. évi programja
    • A Zöld Szív 2009-10. tanévi programja
    • A Zöld Szív 2008-09. tanévi programja
    • A Zöld Szív 2007-08. tanévi programja
    • A Zöld Szív 2006-07. tanévi programja
  • Rendezvények
    • Szakmai találkozók
  • Folyófigyelő hálózat
    • Vízvizsgálat
    • Vízvizsgálati lap
  • Védenc program
    • Öreg fa nem vén fa!
    • Nevelj fát! program
    • Védenc fa vizsgálati lap
  • Kapcsolat

Védenc program

Spread the love

A Zöldszivesek 10 pontjából a következő pontok állnak a védenc program fókuszában:

  1. VÉGY VÉDNÖKSÉGED ALÁ EGY TERMÉSZETI ÉRTÉKET! (PATAK,
    VADVIRÁGOS RÉT, FA, ERDŐ, DOMB STB.)
  2. VÉDD MEG AZ ITT TALÁLHATÓ NÖVÉNY- ÉS ÁLLATVILÁGOT!

A védenccé való fogadás folyamata, a védenccel való rendszeres kapcsolódás teremti meg a gyermek és természet között azt a kötődést, ami a zöldszíves lelkületet leginkább jellemzi. A csoportnak feladata, hogy megtalálják azt a természeti értéket, ami a közelükben található,
valamiért fontosabb, érdekesebb számukra. Ez a természeti érték nem fontos, hogy védett legyen. Miután a csoport egyetért abban, hogy mi legyen a védencük, feladatuk, hogy kikutassanak minden adatot, amit tudni lehet róla. Ezek az adatok lehetnek természettudományos adatok, illetve helytörténeti jellegűek. A védenc rendszeres látogatása, megfigyelése, védelme innentől az ő felelőségük. A megfigyeléshez, kapcsolódáshoz segítséget, támpontokat adnak a Védenc Fa vizsgálati lap feladatai. A megfigyeléseket tovább lehet vinni a csoportok egyéb tevékenységeibe, iskolák esetén más tantárgyakba is beilleszthetőek. A mért adatokat felhasználhatják pl. szöveges matematikai feladatok kitalálásához az adott korosztálynak megfelelően. A vizuális jellegű
tevékenységek témáját is szolgálhatja a védenc. A beilleszthetőségre számos lehetőség van. Az informatika óra is keretet adhat az adatok feldolgozására, rendszerezésére. Iskolai szintű versenyek, pályázatok témája is lehet a védenc, projekt rendszerű feldolgozásra kiemelten javasolt.
A zöldszíves csoportok tapasztalataikat, megvalósult ötleteiket a találkozókon megbeszélik, bemutatják, így gyakorlatunk folyamatosan bővül.
A védencről lehet naplót vezetni, így több év feljegyzése különösen jelentős értékké válhat helytörténeti szempontból is. Ha a védenc a település életében kiemelt természeti értéket képvisel, javasoljuk a helyi természetvédelmi jelentőségű státusz kezdeményezését, így a
gyerekek tapasztalatot szerezhetnek a helyi hatóságokkal való együttműködésben, így kompetenciáik jelentősen fejlődnek a társadalmi szerepvállalás területén is.

Archives

  • 2024 október
  • 2024 szeptember
  • 2024 május
  • 2024 április
  • 2024 március
  • 2024 január
  • 2023 október
  • 2023 augusztus
  • 2023 július
  • 2023 június
  • 2023 május
  • 2023 március
  • 2022 október
  • 2022 szeptember
  • 2022 június
  • 2022 május
  • 2022 április
  • 2022 március
  • 2021 december
  • 2021 november
  • 2021 október
  • 2021 március
  • 2019 október
  • 2019 május
  • 2019 március
  • 2019 február
  • 2018 október
  • 2018 szeptember
  • 2018 július
  • 2018 június
  • 2018 április
  • 2017 szeptember
  • 2017 május
  • 2017 február
  • 2016 május
  • 2016 március
  • 2015 június
  • 2015 május
  • 2014 július
  • 2014 március
  • 2013 május
  • 2012 május
  • 2009 május

Meta

  • Regisztráció
  • Bejelentkezés

© Zöld Szív 2025. Powered by WordPress