A Zöld szív 2010-11. tanévi programja

KIEMELT PROGRAMOK, KÖZPONTI RENDEZVÉNYE

  • Országos Találkozó, Balatonfűzfő, 2011. ápr. 23-25.
  • Zöldszíves Pedagógusok Szakmai Találkozója, Kalocsa, 2010. okt. 8-10.


VÍZVIZSGÁLATI NAPOK

  • 2010. szept. második hétvége
  • 2010. nov. második hétvége
  • 2011. márc. második hétvége
  • 2011. máj. második hétvége

TOVÁBBI PROGRAMOK

  • Víz Világnap, 2011. márc. 22.
  • Föld Napja, Helyi szinten, 2011. ápr. 22.
  • Természeti érték, „Védenc” gondozása: patak, mező, erdő, fa stb. gondozása, védelme, helyi védetté nyilvánítása
  • Patak, erdő, mező program folytatása. Eszközzsákok rendelhetők.
  • Fa program
    • Fák feltérképezése:
      Vegyétek számba az iskolátok 500 m-es körzetében lévő fákat! Külön jegyezzétek, hány fa található az iskolátokhoz tartozó területen! Készítsetek térképet, leltárt, jegyezzétek fel azokat egyedszám, fajszám, korösszetétel szerint! Jegyezzétek le, hogy a fa őshonos-e, vagy sem! Mérjétek meg a fa magasságát, kerületét! A legöregebb őshonos fáról gyűjtsetek magot, csíráztassátok ki, neveljetek belőle facsemetét (ld. 11/b.)!
  • „Nevelj fát!” – fa felnevelése magról (vad-, szelídgesztenye, makk, dió stb.)
  • Lehetőleg őshonos fa magjait gyűjtsétek be! Csíráztassátok ki, neveljetek belőle facsemetét! Ültessétek el a végleges helyére, vagy ajándékozzátok el, vagy másik zöldszíves csoporttal is cserélhettek!
  • Ovisoknak: Rajzoljátok le a fa-nevelési folyamatot: maggyűjtés, csíráztatás, magonc nevelése, kiültetés, elajándékozás!
  • Vízszennyező források felkutatása, és a probléma megoldása felé tett lépések, kézen fogható eredménnyel.
  • Ismerjük meg a Képes Krónikát! (folytatás)
  • Keressétek a könyvtárban, nézzetek utána a világhálón! Tanulmányozzátok a fejezeteit, figyeljétek meg alaposan a képeit!
  • Csíksomlyói Búcsú, 2011. Pünkösd
  • A Magyar Vár Alapítvánnyal közösen szervezünk csoportos utat a Csíksomlyói Búcsúra (2010. szeptemberétől indul)

ZÖLDSZÍVES PÁLYÁZATOK

  • Nagy Zöldszíves pályázat: A zöldszíves alaptevékenység eredményeinek beszámolója: természeti érték védelme, helyi védetté nyilvánítása
  • Folyófigyelő pályázat: A mérések eredményeinek elemzése, tanulságok levonása, további tervek.
  • Nevelj fát! A fanevelési program fázisainak bemutatása (több éves projekt)
  • Képes Krónika pályázat: Másoljatok le egy képet a krónikából, és írjatok hozzá néhány mondatot rovásírással!
  • Zöldszíves cím elnyerése: Ha ismertek valakit, aki érdemes valamelyik zöldszíves cím elnyerésére, pl. zöldszíves iskola, – óvoda, -család, -polgármester, -művész stb., akkor terjesszétek fel a cím elnyerésére! Intézmények (óvoda, iskola) saját részükre is pályázhatnak.
  • Környezetvédelmi pályázat: Így takarékoskodunk mi az energiával – címmel írjátok le, hogy az iskolátokban hogyan valósítjátok meg ezt a feladatot.
  • Rajzpályázat: I. Faültetés; II. Állatvédelem (a veszélyeztetett, vadon élő állatokra is gondoljatok!) Méret: A/4 vagy A/3; A legjobb rajzokat kiküldjük a XIX. Nemzetközi Rajzpályázatra, Dél-Koreába!

Valamennyi pályázat beküldési határideje: 2011. márc. harmadik hétvége